arrow_drop_up arrow_drop_down

Themacursus stoppen met emotie-eten

Afkomen van die hardnekkige eetdrang die maakt dat je 

steeds naar de kast loopt terwijl je eigenlijk wilt afvallen
(of op gewicht blijven)

Zo'n avond :-(

We hebben net lekker gegeten, de afwas is opgeruimd. Man ligt op de bank en ik draal een beetje. Ik voel me onrustig omdat ik nog zoveel moet doen voor mijn werk. Mijn kinderen lopen nog rond en m'n man maakt geen aanstalten ze naar te bed te brengen. Ik weet niet goed waar te beginnen en loop naar de kast voor een handje drop. 'Ik sta er ook helemaal alleen voor denk ik gefrustreerd". Ik pak nog een handje. "Als ik eenmaal aan drop begin kan ik me niet beheersen', zucht ik, terwijl ik snel nog wat dropjes in m'n zak stop.  'Nou ja, morgen is er weer een dag'.


Nog een voorbeeld:

"Heerlijk genieten"

Na een drukke dag op kantoor, ben ik blij thuis te zijn. Na het koken, breng ik de kinderen naar bed. Ik lees ze  even voor en doe daarna nog  een wasje. Als ook dat klaar is, haast ik me naar beneden. He, he, eindelijk, denk ik terwijl ik vermoeid op de bank plof met een kop thee en een stuk chocola. "Nu even tijd voor mezelf, dat heb ik wel verdiend".

null

Als honger niet je werkelijke probleem is,
is eten nooit de oplossing!

Maaghonger of hoofdhonger

Bovenstaande situaties kwamen in mijn leven regelmatig voor. En toch herkende ik mezelf niet echt als een emotie-eter. Ik was een lekkerbek zonder discipline als het om lekkers ging (of wijn). Gezellig dat wel. Maar niet echt veel met gevoelens bezig. 

Toen ik me tijdens en na het schrijven van mijn eerste boek: Het geheim van slanke mensen, meer ging verdiepen in gedragsverandering ging ik beter bijhouden op welke momenten ik dan te veel at.

Ik kwam erachter dat ik heel vaak at terwijl ik eigenlijk helemaal geen trek had. Sindsdien trek ik altijd een denkbeeldige lijn onder mijn hoofd en bedenk ik waar mijn trek zit: in m'n maag (maaghonger) of in m'n hoofd (hoofdhonger).

Ik durf wel te stellen dat 80% van de eetdrang die jij ervaart ook hoofdhonger is, net als bij mij. En tja, maaghonger stil je  met lekker en gezond eten, hoofdhonger niet.

Vicieuze cirkel van negativiteit en dikker worden

De meeste mensen met overgewicht weten best wat gezond eten is. Ze eten tijdens de maaltijden ook niet perse extreem veel. 

Ben jij te zwaar?

Dan eet je waarschijnlijk vaak te veel omdat je niet weet hoe je om moet gaan met hoofdhonger. Met die eetdrang die maakt dat je 'tegen je wil in' nog een stuk chocola neemt, nog een glas wijn, en toch die derde cracker. Alsof je jezelf niet kan stoppen.

Dáár zit de crux als het gaat om blijvend afvallen. 

Het probleem is dat je door dit overeten niet afvalt maar zwaarder wordt. En misschien nog wel erger: je baalt van jezelf en voelt je schuldig.

Het maakt dat je jezelf gaat veroordelen: 'ik ben een zwakkeling zonder ruggengraat, ik houd het nooit vol dat afvallen, ik kan dat toch niet.....'

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik word alleen maar onzekerder als ik zo tegen mezelf praat. En al die rotgevoelens leiden automatisch tot nog meer hoofdhonger: zie hier een vicieuze cirkel van negativiteit en dikker worden. 

Zo zonde!

Stap eruit, stop met overeten! Ontdek tijdens deze cursus hóe je dat doet

Gelukkig kan je ook uit deze cirkel stappen en starten met afvallen (zónder dieet), je zelfverzekerd voelen, zelf regie pakken op je eetgedrag. Deze nieuwe themacursus helpt je daarbij:

  • Je stopt met overeten
  • Je valt af en stopt met die strijd met eten
  • Je voelt je direct krachtiger, energieker en zelfverzekerder
  • Je gaat effectiever met je emoties om
  • Je ontwikkelt je zelf en leert een aantal vaardigheden die doorwerken in veel meer aspecten van je leven
  • Je komt beter voor jezelf op en kiest beter voor dat wat JIJ nodig hebt
  • Je wordt slank
  • Je voelt je aantrekkelijk: kom maar op met dat nieuwe jurkje of die mooie spijkerbroek
Ja, ik wil dat

Zij zijn al slank

Ik at als ik blij was, maar ook als ik verdrietig was of moe. Zo werd eten een belangrijk deel van mijn leven. Als ik terugkijk besef ik dat ik niet geleerd had hoe ik goed om moest gaan met hoe ik me voelde. Tot ik meedeed met Skinnyminds. Nu, bijna 5 jaar later ben ik nog steeds slank. Ik weet nu dat mijn gevoelens er mogen zijn en ik eet ze niet meer weg .

Cynthia (-25 kilo)

 In 2018 was ik op mijn allerzwaarst. Zo makkelijk als de hapjes erin gingen, zo makkelijk kwamen de kilo’s eraan. En elke keer zei ik: ‘Volgende week ga ik écht beginnen’, Tot ik ervoor ging met Skinnyminds. Inmiddels ben ik al een jaar op gewicht, en van het slank zijn geniet ik nog iedere dag. Ik sta  lachend voor de spiegel. Maatje 38? Dat had ik nooit durven dromen.

Astrid (- 19 kilo)

Ik werd super enthousiast en gemotiveerd van de workshop met online lessen. Wat was dit concreet en positief. Bijna de helft van mijn leven was ik op het gebied van eten aan het dippen (denken in problemen).  Ik was altijd gefocust op het getal op de weegschaal. Nu focus ik me op het maken van goede keuzes en niet meer op dat stomme ding. Dat werkt zo goed voor mij!

Marieke (-16 kilo)

Wil jij meer rust ervaren, stoppen met die strijd met eten en je zelfverzekerd en aantrekkelijk voelen:

doe mee met een onweerstaanbaar goed aanbod!

4 video's

In de video's legt Mieke de theorie heel toegankelijk en prettig uit. Elke week krijg je een nieuwe video, die je kunt bekijken wanneer je wilt. Je krijgt bovendien een audiofile met een meditatieoefening

10 online lessen

Elke week bevat verschillende online lessen met concrete opdrachten die je maakt in je eigen tijd. De theorie uit de cursus is gebaseerd op ACT (Acceptance Commitment Therapy) en door ons vertaald naar overeten en eetgedrag. Jij gaat gestructureerd en effectief aan de slag. 

Wekelijkse emails

Wekelijks wordt je gemotiveerd en geactiveerd door concrete en aantrekkelijke emails. Jij blijft bij de les.

Eigen werkboek

Je krijgt een persoonlijk werkboek waarin je de opdrachten maakt en waarmee je altijd een goed naslagwerk hebt om even terug te kijken als je dat nodig hebt. 

Kom nu van je eetdrang af 
en profiteer van dit unieke aanbod:
Je doet nu al mee met deze cursus voor 79,-

Maar... als je  lid wordt van onze actieve community krijg je 33% korting op het jaar lidmaatschap en de cursus stoppen met emo-eten helemaal GRATIS!

Kies je optie:

Themacursus stoppen met emotie eten

4 weekse cursus

€ 99,-
€ 79,-
  • Cursus stoppen met emo-eten 
  • Wekelijkse video's (4) met uitleg en opdrachten
  • 10 online lessen
  • Wekelijkse emails
  • Persoonlijk werkboek
  1. Contact met andere deelnemers, support van gelijkgestemden
  2. Inspiratiedatabase met exclusieve artikelen en video's
  3. Meer dan 100 Van XL naar S recepten
  4. Toegang tot bonusmateriaal met e-books, downloads en unieke opnames

Jaar Lidmaatschap community

Jaar/ maand of kwartaal abonnement

Maand 14,95, kwartaal 39,95 jaar € 149,-
€ 99,-
  1. Cursus stoppen met emo-eten 
  2. Wekelijkse video's (4) met uitleg en opdrachten
  3. 10 online lessen
  4. Wekelijkse emails
  5. Persoonlijk werkboek
  • Contact met andere deelnemers, support van gelijkgestemden
  • Inspiratiedatabase met exclusieve artikelen en video's
  • Meer dan 100 Van XL naar S recepten
  • Toegang tot bonusmateriaal met e-books, downloads en unieke opnames

Combinatie cursus & lidmaatschap

Jaarabonnement & cursus

€ 248,-
€ 99,-
  • Cursus stoppen met emo-eten 
  • Wekelijkse video's (4) met uitleg en opdrachten
  • 10 online lessen
  • Wekelijkse emails
  • Persoonlijk werkboek
  • Contact met andere deelnemers, support van gelijkgestemden
  • Inspiratiedatabase met exclusieve artikelen en video's
  • Meer dan 100 Van XL naar S recepten
  • Toegang tot bonusmateriaal met e-books, downloads en unieke opnames

Meer weten over de community?

Tot 3 x succesvoller afvallen

Wil jij afvallen door je eetgedrag voorgoed te veranderen, dan blijkt uit onderzoek dat je kans op succes tot 3x groter is als je dat doet met support van gelijkgestemden. Vanuit die visie hebben we de Skinnyminds community opgericht.  

Wij weten inmiddels uit ervaring dat je inderdaad succesvoller afvalt door in contact te zijn en te blijven met anderen die ermee bezig zijn. Door open te zijn over je proces, je eyeopeners te delen, hulp te vragen en support te krijgen.

Inspiratiedatabase & recepten

En natuurlijk door steeds nieuwe inspiratie op te doen en kennis te vergaren. Bijvoorbeeld door nieuwe artikelen te lezen en video's te bekijken in onze uitgebreide inspiratiedatabase.  Of door nieuwe recepten uit te proberen van andere leden en de Van XL naar S recepten van Mieke.

Doe mee met duizenden andere deelnemers in de community

Inmiddels heeft onze community al vele duizenden leden. De één is actiever dan de ander, maar allemaal hebben ze hetzelfde doel: regie pakken op het eigen eetgedrag. De baas zijn over je eigen gewicht. En vooral tevreden te zijn met jezelf, je keuzes, je lichaam!
Lees meer

Ik had al eens eerder een poging gewaagd met Skinnyminds maar toen stond ik er niet voor de volle 100% achter. Nu dacht ik, na lang wikken en wegen, oké ik ga er helemaal voor. Dat houdt ook in: actief zijn in de community! En wat bleek? Dat helpt echt!

Mijn mindset is compleet veranderd en ik ben in de corona tijd al 8 kilo kwijt!

Charissa (-10 kilo)

Mijn oudste dochter kreeg leukemie. Een behandeltraject van twee jaar volgde. Dit was een bijzonder zware periode waarin ik aan het overleven was. Ik zocht troost in lekkere dingen en zo kwamen de kilo’s er nog sneller bij. Ik voelde me echt ongelukkig, maar ik had toen niet het vermogen om er wat aan te doen. Ik heb vaak gedacht: hoe mooi zou het zijn als ik 30 kilo zou afvallen… maar tegelijkertijd dacht ik… dat lukt me toch nooit… En kijk nu: -30 kilo, een gezonde dochter, een gezond lichaam én een gezonde eetrelatie!

Janneke (-30 kilo)

Vroeger viel ik altijd stiekem in mijn eentje af, nu ging ik ervoor! Mijn coachgroep en de community  waren een opluchting, want nu hoefde ik me niet meer te schamen.

Het plan was goed opgebouwd, af en toe worstelde ik ergens mee of liep ik ergens tegenaan en dan kwam precies daarna een opdracht die dat probleem aanpakte. 

Claudia (-12 kilo)