arrow_drop_up arrow_drop_down

Slank kiezen uit gewoonte

Wat je nodig hebt om slank te worden

én te blijven zijn slimme gewoontes

Nog één klein hapje... 

"Ik eet helemaal niet zo veel......." Ik hoor het mezelf nog zeggen. Ik vond echt dat ik niet zoveel at. Ik kwam van de wind al aan, net als de rest van mijn familie, ik had gewoon pech. 

En slanke mensen? Die hebben geluk. Die kunnen eten wat ze willen en komen niet aan. Zo dacht ik er vroeger over.

Totdat ik eens echt ging kijken naar het eetgedrag van slanke mensen. Ik kwam erachter dat pech en geluk niet zoveel met mijn gewicht te maken heeft.

Ik had in de loop der jaren een hoop 'dikke gewoontes' ontwikkeld die ik eigenlijk nooit meetelde. Ik at inderdaad niet zoveel tijdens de drie maaltijden, maar ik was wel een 'grazer'. 

Een snoepje hier, een hapje daar, wat proeven in de supermarkt, een klein koekje bij de koffie: ik zei nooit nee tegen kleine dingen. Zelfs de korstjes van het bordje van mijn kinderen stopte ik nog in m'n mond.

Stuk voor stuk kleine hapjes, maar opgeteld vormden al deze gewoonten bij elkaar heel wat kcal. Ik at dus wél degelijk te veel, vaak zonder dat ik het doorhad. 

null

Waarom slanke gewoonten essentieel zijn

Ik heb er de kracht niet voor...

Je bent de som van je gewoonten, of in dit verband: je weegt de som van je eet- en beweeggewoonten. Maar als mensen beginnen met afvallen, pakken ze daarbij zelden hun dagelijkse gewoonten aan. Ze kiezen meestal voor een rigoreuze aanpak: een streng dieet, heel veel sporten, super gezond en/of weinig eten, 'altijd' vroeg slapen. Ze veranderen veel dingen tegelijk in de hoop de overtollige kilo’s kwijt te raken. Het liefst zo snel mogelijk.

Het probleem daarmee is: je houdt dat niet vol. Je vormt geen nieuwe automatismen, zet geen blijvende, kleine stapjes. Er is alleen sprake van een tijdelijke oplossing die veel vraagt van je motivatie en wilskracht.

Dát is de reden dat afvallen heel vaak mislukt: de meeste mensen pakken het helemaal verkeerd aan. Elke dag op je wilskracht en motivatie vertrouwen kost veel energie. Je baalt van het streng moeten zijn. Diëten voelt als een opoffering en als afzien. Meestal heb je er vanaf het begin al weinig vertrouwen in. En terecht: niemand houdt een leven lang afzien vol!

En dus geef je uiteindelijk op.


Weer mislukt...

En mislukking gaat altijd gepaard met negatieve gedachten: "Zie je wel: ik kan niet afvallen, ik heb geen wilskracht als het gaat om lekker eten". Na een mislukking praat je jezelf nog verder de put in waardoor het veel moeilijker wordt om de regie weer terug te pakken en om opnieuw je schouders eronder te zetten richting die gezonde en slanke levensstijl.
Het is zo zonde om negatief over jezelf te praten!

Een slimme, effectieve aanpak.

Gelukkig kan het ook anders: blijvend afvallen zonder streng lijnen of fanatiek sporten. Met kleine stapjes je dagelijkse gewoonten slim aanpassen, je omgeving aanpassen, je brein beïnvloeden. Een strategie bedenken die haalbaar is. En houdbaar. Omdat je nieuwe, slanke gewoontes ontwikkelt en daarmee op den duur onbewust slank gedrag kiest. Díe slimme aanpak is waar deze cursus over gaat.


Wat levert deze cursus je op?

In deze cursus ga je heel bewust aan de slag met nieuwe gewoontes die jouw helpen je doelen te bereiken. Je leert slanke gewoontes ontwikkelen waarmee je op den duur onbewust afvalt en/of op gewicht blijft: zoals op vaste tijden sporten en afkomen van dat onbewuste overeten. 

  • Je leert over de werking van je brein en hoe je betere keuzes maakt
  • Je richt je omgeving slim in, zodat je makkelijker slank kiest 
  • Je ontwikkelt routines op zo'n manier dat het steeds makkelijker en leuker wordt om ze te doen
  • Je leert hoe je een gewoonteplan maakt en deze ook doorzet
  • Je vergroot je zelfvertrouwen omdat je de daad bij het woord voegt 
  • Je voelt je aantrekkelijker, sterker, zelfverzekerder én slanker!


Ben jij klaar om je gedrag op een effectieve manier te veranderen?

Ja, ik wil dat

Zij zijn al slank

Ik ben meteen in de lessen gedoken en vond de stof heel interessant. Wat ik heel tof vond is dat het van het begin af aan duidelijk was dat Skinnyminds geen quick fix is. De kilo’s vliegen er niet zomaar af, er bestaat geen wonderpilletje of toverdrankje. Dat zou natuurlijk wel leuk zijn, maar zo is de werkelijkheid niet. Het gaat om het aanpassen van je mindset en je gewoontes.

Monique -51 kilo

Ik viel af door streng te zijn en mezelf van alles te ontzeggen. Alleen zo'n periode van streng zijn hield ik nooit lang vol. Zo bleef ik jojo’en. Ik droomde er wel over om verder af te vallen, maar dacht dan: “slank worden lukt me toch niet. Ik besloot te gaan hardlopen. De eerste keer kwam ik nog geen 100 m vooruit; dan was ik kapot en  buiten adem. Maar ik gaf niet op en bouwde het langzaam uit. 10 maanden later liep ik de ‘4 mijl van Groningen’ . Toen ik over de finish kwam was ik zo trots!

Alyanna -24 kilo

Ik zie  afvallen als een keuze tussen 2 wegen: een brede of een smalle weg. De helft van mijn leven heb ik de brede weg bewandeld; de weg van vermijding, deze is heerlijk begaanbaar, mooi geasfalteerd. Heel makkelijk; als ik moe was of hard gewerkt had, dan pakte ik een reep chocola. Sinds dit jaar loop ik op de nieuwe weg, een smal, kronkelig en overwoekerd bospaadje. Maar er is onderweg zoveel meer te zien en waar het naar tie leidt is veel waardevoller en mooier. Het gaat me, -17 kilo verder,  steeds beter af: Dit is mijn pad!

Marieke -17 kilo 

gewoontes-cursus-videos

Inspirerende video's 

In de video's legt Mieke de theorie heel toegankelijk en prettig uit. Je ontdekt hoe je met praktische stappen je (slechte) gewoontes verandert. Elke week krijg je een nieuwe video, die je kunt bekijken wanneer je wilt. 
online-cursus-gewoontes

Online lessen

De cursus is volledig online te volgen. Elke week krijg je nieuwe lessen met concrete opdrachten, die je in je eigen tijd kunt maken. De lessen zijn gebaseerd op onderzoek van psycholoog Daniel Kahneman en gewoonte-expert James Clear, en door ons vertaald naar eten en afvallen. Bewezen effectief.

Wekelijkse stimulans

Al vaker ergens mee begonnen, zonder het af te maken?  Je bent niet de enige. Daarom ontvang je met deze cursus inhoudelijke e-mails om je te herinneren aan de lessen. Zo blijf je gemotiveerd en verlies je je doel niet uit het oog. Daarnaast krijg je toegang tot onze community zodat je betrokken blijft en ervaringen kunt delen met andere leden.

Eigen werkboek

Je krijgt een persoonlijk werkboek waarin je de opdrachten maakt en waarmee je altijd een goed naslagwerk hebt om even terug te kijken als je dat nodig hebt. Aangezien je onbeperkt toegang houdt tot de lessen, kan je het werkboek ook gebruiken om opdrachten te herhalen. 

Wil jij in kleine stapjes je gedrag veranderen, genieten van lekker eten en slank worden? 

€99,-

Themacursus Slank kiezen uit gewoonte

  • Verander je eetgewoontes in 4 weken met een bewezen stappenplan
  • Niet alles omgooien, maar in kleine stapjes veranderen
  • Lid van de community met support van gelijkgestemden
  • 10 lessen en praktische opdrachten die je direct verder helpen
  • Wekelijkse e-mails, video's en een persoonlijk werkboek
  • Inspiratiedatabase met exclusieve artikelen en video's
  • Kookinspiratie met heerlijke recepten Van XL naar S
  • Voordelen van de community:

    Wij zien vaak dat mensen die willen afvallen in hun eentje gaan ploeteren - ze zien afvallen als iets wat ze zelf moeten kunnen, alleen moeten doen, als een individueel proces. Maar... in je eentje gemotiveerd blijven en de focus houden op je doel is een moeilijke opgave.

    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.

    Wij geloven dat je succesvoller afvalt door in contact te zijn en te blijven met anderen. Door je proces te delen. En door steeds nieuwe inspiratie op te doen en kennis te vergaren. Bijvoorbeeld door nieuwe artikelen te lezen en video's te bekijken.

    Tot 3 x succesvoller

    Support en contact met gelijkgestemden blijkt ook uit onderzoek een belangrijke succesfactor voor verandering. Het is bewezen dat je kans op succes tot 3x groter is als je afvallen doet met support van gelijkgestemden. Vanuit deze visie hebben wij de Skinnyminds community opgericht – een plek waar je terecht kunt voor antwoorden op al je vragen, die confrontatie en dat fijne steuntje in de rug. Dat is super effectief!

    Inspiratiedatabase met nieuwe artikelen, video's & recepten

    In de community krijg je steeds nieuwe inspiratie. Je kunt enorm veel kennis vergaren over eetgedragsverandering. Bijvoorbeeld door nieuwe artikelen te lezen en video's te bekijken in onze uitgebreide inspiratiedatabase.  Of door nieuwe recepten uit te proberen van andere leden en de Van XL naar S recepten van Mieke.

    Doe mee met duizenden andere deelnemers in de community

    Inmiddels heeft onze community al vele duizenden leden. De één is actiever dan de ander, maar allemaal hebben ze hetzelfde doel: regie pakken op het eigen eetgedrag. De baas zijn over je eigen gewicht. En vooral tevreden te zijn met jezelf, je keuzes, je lichaam!

    Ik dacht altijd dat ik nou eenmaal dik was. Dat het in de familie zat. En dat ik van de lucht al dik werd. Maar ik weet nu gelukkig beter, want wat at ik eigenlijk vaak dingen die geen 8, 9 of 10 waard waren. Dan at ik het omdat het voor mij stond of in de la lag, terwijl ik het niet eens lekker vond. Waarom deed ik dat eigenlijk? Toen ik erachter kwam hoe ik dit gedrag kon stoppen, voelde dat echt als een verademing.

    Carmen -20 kilo

    Ik kwam er al snel achter dat ik veel slechte gewoontes had. Ik had vaak vreetbuien en voordat ik het wist had ik de onderkant van de Japanse Bollenmix zak bereikt of zat een broodje Bapao in de magnetron. Ik besefte dat ik veel dingen anders wilde doen. De knop ging om. Vanaf dat moment startte het afvallen Mijn vriend was verbaasd: ik viel af zonder dat hij het merkte. Huh? Je eet alles.... Ja ik eet alles, maar niet alles nu.

    Jenske -25 kilo

    Deze methode spreekt mij aan, omdat op je gedrag en de achterliggende psychologie wordt ingegaan. Ik keek elke week uit naar de mail met opdrachten. Ik ging er 100% voor! Ja, 16 kilo afvallen kan dus mét magnums en chocola. Ik mag het wel, maar ik hoef het niet (altijd). Ik ga lekker op deze manier verder, bewust eten, maar genieten en blijven bewegen... Op naar de marathon in New York!

    Patricia -16 kilo

    Klaar voor de start?