Op zoek naar meer gratis inspiratie over afvallen zonder dieet? 

Hier vind je het.. van een cadeau, inspiratiemails, het Power event, podcasts, recepten, tot artikelen en de e-books.
Heel inspirerend én gratis. 

Lise helpt je afvallen
Maak kennis met Lise je eigen afslank-assistent. 

Ze vertelt je hoe te beginnen én heeft een heel bijzonder cadeau voor je!

Weten hoe je die regie pakt en houdt?

Doe mee met 50.000 andere afvallers zonder dieet en ontvang wekelijks gratis inspiratie in je inbox.

Image description
Image description
Mieke Kosters power event

Zet die eerste stap en doe mee met 
Mieke's volgende online Power event

Helemaal gratis én super motiverend

Luister gratis mee en ontdek de geheimen van slanke mensen. Tweewekelijks een nieuwe aflevering.
Te beluisteren via deze site, en natuurlijk via Spotify, Apple en Google podcasts. Zoek op Mieke Kosters. -  Het geheim van slanke mensen. 

Download onze gratis recepten boekjes. Van smoothies, tot havermout, avocado en taartrecepten. Balans vinden en lekker eten was nog nooit zo makkelijk. Geniet veel meer én val af! 

Je gaat echt naar jezelf kijken. Hoe kan het dat ik zulke slechte keuzes voor mezelf maak? Ik besloot mezelf op de eerste plaats te gaan zetten. Doordat ik die afspraak zo duidelijk maakte met mijzelf, is er geen terugval geweest. Doen en doorgaan. Ik kwam steeds dichter bij mezelf kwam en maakte eindelijk keuzes die goed voor mij waren. Ik voel me fantastisch!

vrouw-17-kilo-afvallen
Anneke (-17 kilo)

In 2018 was ik op mijn allerzwaarst. Zo makkelijk als de hapjes erin gingen, zo makkelijk kwamen de kilo’s eraan. En elke keer zei ik: volgende week ga ik écht beginnen! Tot ik ervoor ging met Skinnyminds. Inmiddels ben ik al een jaar op gewicht, en van het slank zijn geniet ik nog iedere dag. Ik sta lachend voor de spiegel. Maatje 38? Dat had ik nooit durven dromen.

Astrid (-19 kilo)

De grootste verandering die SKM mij heeft gebracht denk ik is dat ik mezelf weer de moeite waard ging vinden en véél liefdevoller naar mezelf ben geworden. Doordat ik mezelf liefdevoller ging behandelen had ik minder drang naar comfortfood en lukte het me om me aan mijn plan te houden, want ik was het WAARD om dat te doen!

Claudia (-10 kilo)
Ontdek honderden artikelen over de psychologie achter eetdrang. Verander je eetgedrag voorgoed!

Download één of alle e-books

Dé 6 stappen die jouw gewicht en eetgedrag voorgoed veranderen:

Zo val je af zonder dieet, mét wijn en chocola

Blijvend afvallen lukt  als je besluit dat jij goed genoeg bent om goed voor te zorgen. Daar hoort bij dat je vanaf nu meer geniet van minder eten. Jij kiest bewust en gaat van al het lekkers, naar alleen het allerlekkerst. Je ontwikkelt een slank en lekker basis eetpatroon en komt in beweging. Luister naar je lichaam en wees trots. Jij bent veel meer dan alleen die buik of billen, je mag genieten. Own it! 

Slanke mensen eten ook niet de hele dag worteltjes

Het is tijd jezelf eens op 

nr 1 te zetten

Zorg jij  heel goed voor anderen en vergeet je soms jezelf? Waar liggen je grenzen en hoe geef je die aan zonder te veel gedoe? Hoe trek je je minder aan van (opmerkingen van) anderen en zet je jezelf wat meer centraal, in contact met je omgeving? Leer voor jezelf opkomen, nee zeggen en staan voor je doelen. Kom in een flow en kies met passie voor je eigen waarden en doelen.

Blijvend afvallen = kiezen voor wie je wilt zijn

Geloof niet alles wat je denkt. 

Kies positief!

Als je alles gelooft wat je denkt, heb je waarschijnlijk geen makkelijk leven, laat staan een positief zelfbeeld. Mensen denken veel vaker negatief dan positief. Ontdek dat gedachten slechts woorden zijn in je hoofd. Je hoeft er niet altijd wat mee. Je kunt stoppen met Denken In Problemen (DIP) en leren Denken in mogelijkheden (DIM). Want ondanks al die drukte in je hoofd, bepaal je uiteindelijk zelf wat je doet én wie je bent. 

Wat je ook denkt, jij kiest je eigen (eet)gedrag

Zo krijgt zelfs de grootste lapswans zelfdiscipline

Zonder actie geen resultaat. Maar hoe zet je nu door als je er geen zin meer in hebt, als er iets lekkers voor je staat, op een feestje of als het regent? Hoe kies je vaker voor je lange termijn doelen en ontwikkel je de zelfcontrole om te doen wat je te doen staat. Zonder gezeur, strijd en gedoe, maar mét een slimme strategie.

De mensen met de meeste wilskracht, gebruiken die het minst

Accepteer dat het soms lastig is: stop met emo-eten

Waar zit je lekkere trek, in je maag of in je hoofd? Hoofdhonger heeft niets met eten te maken, maar met emoties. Je eet dan uit onrust, verveling, moeheid. Of je wilt teleurstelling of boosheid na een tegenslag vermijden. Waarom is het toch zo moeilijk om (negatieve) emoties en fouten te accepteren? Ontdek hoe je veel meer verdraagt dan je denkt.

Als honger niet je probleem is, is eten nooit de oplossing

Voor altijd slank blijven met een growth mindset

Dender jij ook altijd maar door? Mis je soms de stilte, jezelf of anderen? Het is nodig om af en toe stil te staan om verder te kunnen. Hoe gaat het eigenlijk met je? Hoe sta je ervoor? Ben je tevreden met je eetgedrag, je gewicht? Wat vind je op dit moment moeilijk, wat wil je nu anders? En hoe blijf je focussen op je waarden, zodat je zelf regie blijft pakken en prioriteit geeft aan wat echt belangrijk voor je is.

Niets smaakt zo lekker dan regie op je (eet)gedrag