Online training: Jong en slank!

3 - 5 kilo afvallen zonder dieet

Herken je dit?
En dan zie je op Insta weer een super leuke foto van vriendin A. Met zo’n kort truitje aan, kijkt ze lachend in de camera. Je geeft een hartje maar stiekem denk je: ‘Bah’.

Niet omdat je haar geen leuke foto’s en honderden likes gunt, maar omdat je het eigenlijk zelf zou willen. Of beter nog: je zou willen durven om zo op de foto gaan. Of om überhaupt dat soort kleding te dragen. Maar jij doet dat niet, want je vindt jezelf te zwaar.


Niet lekker in je vel 
Je hebt superveel zin in de zomer. In zon, warmte, met vrienden naar het strand. Het enige waar je tegenop ziet is die bikini. En blote benen? Daar doe jij niet aan. Jij draagt het liefst gewoon een lange broek. Alleen als het echt meer dan veertig graden is vertoon je je misschien in een korte. Je zegt dat je niet van jurkjes houdt, maar de waarheid is dat je je schaamt voor je benen. Die zijn te dik. En dus zweet je liever wat meer, dan dat je die benen laat zien.

Als je eerlijk bent herken je dit gedrag van jezelf wel op meer gebieden: omdat je last hebt van je gewicht, laat je steeds minder van jezelf zien. Je wilt er wel wat aan doen? Maar wat? Je gaat geen stom dieet volgen, dan ziet iedereen dat je onzeker bent over je lichaam…


null



Niet op dieet, wel slank worden

Zomaar wat voorbeelden van jongeren die struggelen met hun gewicht. En ze zijn niet de enigen.
In Nederland is 1 op de 7 jongeren inmiddels te zwaar.

Juist als je meer vrijheid krijgt is het moeilijker om maat te houden. Iedereen koopt  snoep, neemt  geen lunch meer mee naar school, maar regelt een frikadellenbroodje of custard cakejes bij de Albert Heijn.
Ga je op jezelf wonen, moet je al helemaal zelf alles regelen. En er is niemand die dan ziet dat je die zak drop in één keer leeg eet, met nog een lik uit de chocopasta pot als toetje.

En ja, je hebt types die alles kunnen eten zonder aan te komen….
Maar als jij al wat te zwaar bent, dan zul je een eigen pad moeten kiezen.
En dat is best moeilijk. Voor iedereen.

Als je regelmatig te veel eet, heb je vaak ineffectieve gedachten over eten, gewicht en jezelf:

'ik kan toch niet afvallen, ik ben niet mooi, ik eet bijna niets vergeleken met anderen en ben te dik, het mag niet opvallen, nu is niet het moment, ik haat sporten, wat kan mij het ook schelen…..'

Het punt is dat je (eet)gedrag enorm beïnvloed wordt door je eigen gedachten en dat heeft weer effect op je gevoelens. En zo kom je, als je die negatieve of niet-helpende gedachten hebt, zo in een vicieuze cirkel met onzekere gevoelens en niet-effectief gedrag (te veel eten).


Het nieuwe jongerenprogramma van Skinnyminds helpt daarmee.
Het programma richt zich op gedragsverandering, op regie pakken en eigen keuzes maken.
Het is géén dieet.

Wij zijn geen ouder die je een tweede koekje verbieden en zeggen wat jij moet eten.
Daar geloven wij niet in.
Wij geloven in eigen regie: Als je alles mag, wat kies je dan. En waarom?


In het nieuwe jongerenprogramma  leer je het anders aan te pakken. Je ontdekt dat je wel degelijk zelf invloed hebt. Als je snapt hoe je gedrag tot stand komt, kan je in essentie veranderen:
in bepaalde situaties leer je anders denken (Moe? Slapen helpt; eten niet).
En in andere situaties kun je je gedachten negeren en zelf je (eet)gedrag kiezen.

Uiteindelijk bepaal je zelf wat je doet, altijd.
Je hebt een keuze!

Met dit programma word je je bewuster van je (eet)keuzes, van je mogelijkheden, je invloed en je eigen gedrag. Dat betekent regie pakken, dichter bij jezelf blijven, kiezen voor je eigen doelen, grenzen stellen en slanker worden.

Met meer zelfvertrouwen, meer genieten.
Ja, ook van chocola of chips.
Je mag alles, je wilt het niet altijd nu: 

Jij kiest slank!

Zij zijn al slank

In mijn pubertijd at ik elke dag cracottes met boter en heel veel hagelslag. Waarom ik die at? Geen idee. Daar was ik niet mee bezig, ik at gewoon. Tot mijn moeder op een dag tegen me zei: dat ik toch wel te zwaar werd. Vanaf dat moment ging ik op dieet. Ik viel af en kwam weer aan. Ik jojo-de jaren zo door. Tot ik (pas op m’n 33ste) begon  met het kopiëren van het eetgedrag van mijn slanke vriendinnen. Ik viel af zonder dieet! Ik at gewoon chocola, dronk wijn en ik werd slanker. Heerlijk! Ik specialiseerde me in gedragsverandering en ik schreef mijn eerste boek: Het geheim van slanke mensen. Ik hoop dat ik met mijn aanpak andere jongeren kan helpen om ook af te vallen door zelf regie te pakken, omdat je daarmee een hoop dieetleed voorkomt.

Mieke

In mijn puberjaren dacht ik dat ik alles kon eten. Toen ik 16 jaar werd veranderde dat. Ik kwam flink aan in gewicht, sportte nauwelijks en had geen flauw benul van wat ik allemaal in mijn mond stopte. Elk jaar kwamen er steeds weer kilo's bij. Ik heb meerdere diëten gevolgd, zoals koolhydraatarm en shakes. Dan viel ik wel snel 10 kilo af, maar dit kwam er net zo snel weer aan. Met Skinnyminds heb ik inzicht gekregen in de psychologie achter eten. Ik heb nu een andere relatie met eten, veel bewuster, gezonder. Ik voel mij lekker in mijn vel en zelfverzekerd. Ik ben dan ook ontzettend trots op mijn resultaat: -17 kilo na een half jaar!

Anouk -17 kilo

Nieuw jongerenprogramma: jong en slank

Jong en slank: 3 kilo afvallen voor de zomer 

Ben jij tussen de 16 en 24 jaar oud en wil je graag op een gezonde, volwassen manier een paar kilo afvallen?
Dan is onze nieuwe online training: Jong en slank echt wat voor jou.

In een 6-weekse online training helpen we je 3 tot 5 kilo afvallen op een gezonde, haalbare én houdbare manier. 

Je volgt geen dieet, hoeft niet af te zien en eet gewoon af en toe chips of chocola. Je ontwikkelt een normale eetrelatie waarbij je kunt genieten van lekkere dingen en waarbij je nee zegt tegen overeten. Zodat je deze zomer blij bent met je gewicht, je eetgedrag én met jezelf.

 

Afvallen is leuk!
Het is super belangrijk dat je beseft dat voor je eigen doelen gaan; willen afvallen, niet iets slechts of negatiefs is, laat staan beschamend. 

Kiezen voor jezelf, leuke kleding willen dragen, zelfverzekerder willen zijn Oftewel: kiezen voor dingen die je leuk en belangrijk vindt is juist positief. Als je tenminste bereid bent er wat voor te doen. Als je van dromen naar doen gaat.

'Willen zonder doen is dromen'

Kom jij in actie op een goede manier, dan is het resultaat ook positief. Afvallen door gedragsverandering is fantastisch én waardevol voor altijd. 

Leren regie pakken op je (eet)gedrag, je niet te veel laten beïnvloeden door anderen, anders omgaan met negatieve of onzekere gedachten en emoties zodat je echt je eigen doelen bereikt, is iets wat de rest van je leven superbelangrijk blijft. Dus waarom niet beginnen met je eetgedrag en gewicht? Daar heb je tenslotte dagelijks last van. 

Ben jij klaar om op een effectieve, blijvende manier af te vallen?

Ja, ik wil dat

Inhoud van de training

Je volgt een online training van 6 weken met video-lessen en een werkboek en krijgt chat- en groepscoaching.

Elke week behandelen we een nieuw thema. Je krijgt 3 keer per week een email met toegang tot een nieuwe les. De lessen zijn allemaal gericht op gedragsverandering. Ze bestaan uit video, tekst en opdrachten. De opdrachten werk je uit in je persoonlijke werkboek. Dit zijn de thema’s:

  • Bepaal je doelen
  • Kies een slim eetpatroon waarmee je afvalt
  • Bepaal jouw (eet)gedrag en ontwikkel slanke gewoonten
  • Zo zet jij door: motivatie houden
  • Omgaan met negatieve gedachten en emoties
  • Met meer zelfvertrouwen, beter kiezen voor jezelf: zo blijf je slanker.

Je komt deze 6 weken met andere deelnemers in een besloten chatomgeving. Daar kun je elkaar tips geven, vragen stellen aan je coach en ervaringen delen. Je coach organiseert bovendien 2 keer een groepsgesprek via zoom. Daarin bespreek je je doelen, waar je tegenaan loopt en mogelijke oplossingen. 

Wil je daarnaast graag extra een één op één gesprek plannen met je coach, dan kan dat tegen betaling. 

Waarom het werkt

Wij helpen jou zelf je eetgedrag te kiezen. Te kiezen voor je langetermijn doel én te genieten van lekker eten.

Niet de situatie (je vrienden, het eten dat je thuis voorgeschoteld krijgt, een weekendje weg, onzekerheid) bepaalt wat jij eet, maar jouw eigen gedachten over een situatie bepalen wat je doet en dus eet.
 Jij leert in deze training anders denken en daarmee kies je voortaan anders en/of minder eten en meer bewegen. Zonder strijd. Jij pakt regie op je eetgedrag. 

En ja, dan val je gewoon af met lekker eten. Ook met die cupcake, dat bananenbrood of die chips. Je hoeft het niet extreem aan te pakken. Niet mee te gaan in trends of hypes. 

Afvallen zonder dieet, draait om je eigen eet- en beweeggewoontes op langere termijn. Het draait om je eigen eetgedrag. Jij kunt zelf bepalen wat je in je mond stopt en wat niet: jij bepaalt hoeveel je straks weegt.


Je bent slanker, vrolijker én zelfverzekerder 

Als je actief meedoet aan de training, de chats én de groepsgesprekken, 

  • Ben je over 6 weken 3 - 5 kilo afgevallen
  • Loop je blij en zelfverzekerder op het strand deze zomer
  • Kies je beter voor jezelf
  • Ben je trots op jezelf
  • Kun je beter omgaan met negatieve gedachten, invloed van anderen en emoties 
  • Heb je ontdekt wat regie pakken op je eigen gedrag je allemaal oplevert.

Afvallen is kiezen tussen NU hebben

of STRAKS slanker zijn

Online training: Jong & slank

  • De volgende start is eind september / begin oktober
  • 3 tot 5 kilo afvallen zonder dieet met online ondersteuning 
  • Lessen en praktische opdrachten die je direct verder helpen
  • Support van je coach en andere deelnemers in de community
  • Wekelijkse e-mails, video's en een persoonlijk werkboek
  • Inspiratiedatabase met exclusieve artikelen en video's
  • Kookinspiratie met heerlijke recepten Van XL naar S

    Op de hoogte blijven? Schrijf je in op de wachtlijst en we sturen je een mailtje zodra de nieuwe training van start gaat.
  • 50%
    Zet me op de wachtlijst
    jongerenprogramma

    'Diëten heb ik gelukkig nooit gedaan. Ik zag bij mijn moeder dat dat toch niet werkte. Bovendien was ik ervan overtuigd dat ik niet genoeg wilskracht had om af te vallen. Honger lijden? Niet aan mij besteed. Ondertussen had ik wel veel last van de extra kilo’s; ik schaamde me en ging eigenlijk nooit zwemmen of naar het strand. Op mijn 20e ging de knop om: er moest iets veranderen. Ik begon gezonder te eten en te leven, en mijn zelfbeeld veranderde mee. Ik ontdekte dat lekker eten en afvallen ook prima samengaan, als je maar keuzes maakt. Het resultaat: eindelijk een gezond BMI. Dit houd ik de rest van mijn leven vol.'

    Leanne

    Over Skinnyminds

    Skinnyminds is een autoriteit op het gebied van afvallen zonder dieet. Sinds 2011 hebben we duizenden vrouwen succesvol geholpen bij het afvallen. We zijn gespecialiseerd in eetgedragsverandering. Mieke Kosters, oprichtster van Skinnyminds, heeft meer dan 300.000 boeken over dit onderwerp verkocht. Sinds 2017 heeft Skinnyminds bovendien een eigen coachopleiding op HBO niveau.


    FAQ jong & slank training

    Voor wie is het programma geschikt?

    Het is geschikt voor iedereen tussen de 16 en 24 jaar die wil afvallen en regie wil pakken op het eigen (eet)gedrag. Het belangrijkste waar je mee aan de slag gaat is je eetrelatie. Je gaat niet op dieet, maar je leert bewuste keuzes maken. Dag afzien en streng zijn, welkom lekker eten en afvallen!

    Hoe verschilt dit programma van jullie 6-maanden coachplan?

    Dit programma is bedoeld voor een jongere doelgroep, zodat je ervaringen kunt uitwisselen met leeftijdsgenoten. Je volgt een online training van 6 weken met video-lessen en een werkboek en krijgt chat- en groepscoaching. We hebben de meest waardevolle inzichten en technieken van het coachplan in dit kortere programma gestopt.

    Ik wil een paar kilo kwijt, is dit niet te ingewikkeld voor mij?

    Natuurlijk kun je om een paar kilo af te vallen een tijdje een streng dieet volgen of een tijdje heel weinig eten. Daar gaat onze training niet mee concurreren, sterker nog, dat willen we helemaal niet. Het punt is alleen dat diëten of heel streng voor jezelf zijn niet werkt. Of slechts heel kort. Na een poosje afzien, ga je toch weer los op de chips en chocola.
    Je komt in een strijd met eten, gaat jojo-en en vindt geen rust. Dat komt omdat je niet blijvend verandert.
    Als je echt van die kilo’s af wilt, voor altijd, is het zaak dat je zelf verandert. Dat je gedrag verandert, je eetgedrag.
    Gedragsverandering kost alleen wat meer tijd en moeite, het is niet altijd makkelijk. Wel heel waardevol voor altijd. De vaardigheden die je leert om zelf regie te pakken, keuzes te maken voor jezelf, neemt niemand je meer af.
    Dus ja, je kunt nu een korte termijn oplossing kiezen en daarmee een levenslange strijd beginnen, of je pakt het direct goed aan. Dat kost op korte termijn misschien wat meer moeite, maar is uiteindelijk veel meer waard.

    Ik vind de training wel duur

    We snappen dat het veel geld is, maar dat is iets anders dan duur. De training is gewoon heel waardevol en effectief. Je ontwikkelt een goede eetrelatie en een betere relatie met jezelf. Op deze manier omgaan met eten is leuk én lekker.

    Ik hoef geen coaching, kan ik ook alleen de online training doen?

    Je kunt ervoor kiezen alleen de online lessen te doen en niet mee te doen aan de chat of de groepsgesprekken. Dat is aan jou. Je krijgt echter geen korting of iets dergelijks. De training is een totaal pakket. Juist het met elkaar sparren, de chatcoaching en de groepsgesprekken, maken dat je gemotiveerd blijft, geïnspireerd. Je wordt bij de les gehouden, ontsnappen is er niet bij. Bovendien: Uit onderzoek blijkt dat samen afvallen tot 3x succesvoller is dan in je eentje ploeteren. Dus, ook al zie je er wellicht een beetje tegenop, over die drempel heen stappen en er echt helemaal voor gaan, maakt je kans op succesvol veranderen en afvallen veel groter. Wat kies jij?

    Mijn ouders willen niet dat ik ga afvallen

    Als jij minderjarig bent en/of in de groei zit hebben je ouders groot gelijk als ze niet willen dat je ‘aan de lijn doet of streng gaat afvallen’. Dat is ook niet nodig; zolang je in de lengte groeit, word je vanzelf slanker als je op gewicht blijft.
    Kom je nu echter aan, eet je steeds te veel en/of vind je jezelf werkelijk te zwaar en ben je daar ongelukkig over, dan kun je wel wat doen.
    Op een gezonde manier nadenken over je eigen keuzes, stoppen met overeten, je omgang met negatieve emoties en gedachten verbeteren en je zelfbeeld oppeppen, is positief. En effectief op je gewicht en op je gevoel over jezelf. Daar heb je de rest van je leven wat aan.
    Je kunt je ouders wijzen op deze pagina en deze informatie.

    Hoe kan ik beginnen?

    Als je bestelt, krijg je op 21 mei een inlogcode voor het programma. Daarna kan je direct beginnen aan de eerste lessen en chatten in de community. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding. Bovendien hebben we een app die je kunt downloaden.

    Tot wanneer kan ik beslissen of ik mee wil doen?

    Op 21 mei start het programma, daarna is het niet meer mogelijk om in te stromen. We doen dit zodat iedereen gedurende de 6 weken actief gebruik kan maken van de coaching en de community. Dit is dus hét moment om te beslissen.


    Op de hoogte blijven?

    We sturen je een mailtje wanneer de training weer start (verwachting: rond oktober)

    50%
    Zet me op de wachtlijst
    Your information is safe with us
    arrow_drop_up arrow_drop_down